Sukak hati lu orang la...

Bolehkah kita percaya kepada ikrar taat setia 12 MP daripada PKR untuk terus memberi sokongan kepada Anwar, parti dan Pakatan Rakyat??

Bagi aku... harap ada, tetapi nak percaya, tidak sama sekali. Mengapa?? Sebab.... aku tak boleh membiarkan diri aku untuk memberi 100% kepercayaan kepada manusia bergelar politikus. Mereka ni pandai bermain dengan lidah. Hari ini, cakap macam ini..... esok dah cakap lain pulak. Hari ini, mereka berkawan.... esok mereka boleh jadi musuh. Hari ini mereka berpelukan tetapi esok... mereka sanggup tikam kawan dari belakang. Banyak contoh yang kita dah lihat...

Yang paling menyedihkan dan menyakitkan hati ialah.... apabila mereka perlukan rakyat, mereka jilat rakyat sampai tak mahu. Tetapi..... apabila rakyat sudah beri kepercayaan dan amanah kepada mereka.... mereka khianati rakyat!!

Inilah yang berlaku dalam PKR.... Most of their MPs adalah MP yang haprak, especially yang asalnya dari UMNO. MP yang dulunya berasal daripada UMNOlah yang paling aku tak percaya. They are not reliable and most of them are not capable. Tak boleh perform dengan baik. Calon bidan terjun.... calon payung terjun!! You reap what you sow.... kata orang putih, jadi terimalah padahnya.

Mereka macam lalang yang mudah condong ikut arah $$$$$$$. Sua jer dengan $$$$$$$$$ maka gelaplah mata mereka dan punahlah prinsip perjuangan mereka. Semuanya hipokrit belaka!! Mereka bukan wakil RAKYAT tetapi wakil $$$$$$.

Sebab itu.... lantak komerlah nak berikrar ke.... nak berjanji ke... nak bertaat setia ke. Pada aku tak der maknanya. Kalau mereka nak belah pun.... belahlah. Sekarang bukan masanya nak berikrar taat setia. Sekarang masanya untuk tepuk dada tanya selera.... Ketuk kepala tanya akai. Kalau dah tak suka.... kalau dah hilang kepercayaan..... jangan bagi alasan bodoh. Just leave... go... belah... berambus!!

Kita tak mau wakil $$$$$$$, kita mahu wakil yang setia dan amanah kepada rakyat. Jadi.... kalau mereka yang keluar ini ada maruah.... sila kosongkan kerusi yang rakyat berikan kepada mereka. Pulangkan semula amanah itu kepada rakyat supaya rakyat boleh pilih semula siapa yang mereka percaya untuk menduduki kerusi parlimen bagi mewakili mereka. Ini baru anak jantan namanya Kalau tidak.... kamu semua pondan!!

Mereka keluar.... dan isytihar jadi MP bebas yang BN-friendly, malah ada yang masuk semula ke dalam tong taik. Ha ha ha.... Mereka menjadi bacul yang sanggup menjilat semula ludah mereka.

So... do we need scumbags like these dalam PKR/Pakatan Rakyat??

NO... NO.... NO... !!!


Then, just let them go. Stay cool... coz, we've got nothing to lose. No scumbags in the party, meaning less baggage for us to carry. Ini akan memperlaju langkah kita untuk membuat perubahan. Atur semula startegi agar kita lebih mantap.... lebih kukuh.... lebih digerunii dan lebih disegani. Fokus kita.... PRU13!!

It's no use crying over spilt milk... Tak der maknanya. Apa yang kita perlukan ialah peminpin yang ada kekuatan dari segi prinsip untuk melakukan perubahan FOR A BETTER MALAYSIA dan bukan pemimpin yang mahu lakukan perubahan FOR A BETTER ME.

Jadi... kepada mana-mana pemimpin or anggota parti dalam PKR/Pakatan Rakyat, yang ada masalah dengan parti atau rasa tidak berupaya menahan nafsu untuk jadi kaya... just belah!! Leave and go grab umpan $$$$$$ yang ditawarkan.

Semoga hidup komer tak tenteram di dunia dan di akhirat kelak kerana sanggup menjual maruah... dan menjadi pengkhianat kepada amanah rakyat!!

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter