Weh... it's the other way round la

Aduh... dunia dah nak kiamat ke dah?? Banyak benor benda yang terbalik dan yang pelik-pelik berlaku berlaku sejak dua menjak ni.

Kecoh-kecoh kata ada ADUN UMNO nak jadi katak... tup-tup yang melompat katak ialah ADUN dari DAP. ADUN Malim Nawar daripada DAP telah mengisytiharkan diri keluar daripada DAP untuk menjadi ADUN Bebas. Dari cara dia bercakap.... macam BN-friendly jer.

Kata dia.... hanya BN yang mampu membawa kemajuan di kawasan yang diwakilinya sekarang. DAP.... habuk pun tarak.... Langsung tak membantu dia untuk membawa kemajuan pada rakyat di Malim Nawar. Itulah alasan yang dia bagi untuk menjustifykan lompatan yang dilakukannya.

Wah... pandai jugak mamat ni bercakap. Dia lompat demi rakyat. DAP tak boleh tolong rakyat.... hanya BN saja yang boleh bawa kemajuan dan pembangunan untuk rakyat!! Dey thamby... sedarlah sikit. Di Perak... setelah rampasan kuasa, kita sudah jadi pembangkang la . What do you expect??

Takkan you tak tau politik di Malaysia. Woit.... you masuk politik, jadi ahli politik and you don't know trend politik di Malaysia. Jadi pembangkang.... bermakna you akan dianaktirikan.... you akan didiskriminasikan. Itulah risiko yang kita perlu tanggung. Inilah realiti politik di Malaysia bagi pembangkang dan inilah demokrasi ala-Malaysia yang dijunjung oleh regime UMNO/APCO. Bangang betoi ler baghal sekor ni!! Takkan itupun tak paham....

Slogan PRU12 kita dulu ialah.... Vote For Change!! Undi PR untuk lakukan perubahan. Perubahan yang nak kita lakukan ialah perubahan yang menyeluruh.... bukan hanya nak bawa pembagunan dalam sekelip mata. Perubahan yang nak dibawa adalah untuk mengubah trend politik lapuk serta dasar yang tidak adil, yang merosakkan negara dan yang merugikan rakyat kepada suatu sistem yang lebih lebih baik dan adil untuk semua rakyat Malaysia.

Untuk itu... kita kenalah berkorban. Bersusah-susahlah dahulu, bersenang-senang kemudian. Aku rasa rakyat yang undi si baghal ni pun faham.... sebab itu mereka pangkah dia. Apa-apa pun, tindakan keluar DAP dan menjadi BN-friendly tetap merupakan satu pengkhianatan kepada rakyat yang mengundinya.

Aha... satu pengkhianatan yang bakal mendapat balasan dalam PRU13 nanti. Aku rasa ini adalah penghujung bagi karier politik Keshvinder Singh. So... adios!!

Bagi pemimpin PR yang tak tahan diuji.... biarkan mereka pergi. Actually... in a way, it's good for the party. Alhamdulillah.... lagi banyak yang pergi, lagi bagus. Apa yang kita perlu buat, perkukuhkan parti dan semangat setiakawan dalam Pakatan Rakyat. One for all and all for one!!

Lompat si katak lompat
Lompat tinggi-tinggi
Cepat sang katak cepat
Cepat berambus pergi!!


Sumber rujukan dari sini.


Sumber artikel disini: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter