Mereka sebenarnya cuak

Dalam kes gigit telinga polis, MP Batu bernasib baik kerana dendanya telah dikurangkan kepada RM2000 atau penjara dua bulan. Ini bermakna kerusi Parlimen bagi kawasan Batu kekal di tangan Tian Chua/PR.

Hooraayyy!!! No pilihan raya. Kalau ada pilihan raya ler.... yang teruk bukan PR tetapi UBN/APCO. Ini bukan pilihan raya kecil bagi DUN tetapi Parlimen. So... belanjanya tentu banyak giler. Kos untuk menampung pilihan raya tersebut satu hal tetapi yang lebih mengerunkan mereka ialah peluang untuk mereka menang adalah amat tipis. Urban voters bukan bangang untuk memilih BN. Don't mimpi ler... Ini yang membuatkan mereka berasa cuak untuk menghadapi satu lagi PRK. Ongkos eilek... peluang eilek!!

Sebab tu.... dalam keadaan mereka tengah kekeringan ongkos.... mereka tak mampu untuk menghadapi satu lagi pilihan raya kecil yang belum tentu akan menang. Tak berani mereka nak ambil risiko weh.... So, mau tak mau.... mereka terpaksa kekalkan Tian Chua sebagai MP kawasan Batu dengan menolak rayuannya tetapi telah mengurangkan denda yang dikenakan ke atasnya.

So.... Tian Chua selamat dan mereka pun selamat. Ini juga menunjukkan yang walaupun bancian Merdeka Centre telah menunjukkan ada peningkatan dalam populariti Najib tetapi mereka masih ada perasaan cuak dan masih tidak berani nak berdepan dengan pilihan raya. Kalau kalah nanti.... ia akan memberi petunjuk yang bertentangan dengan hasil bancian yang dikeluarkan oleh Merdeka Centre.

Merdeka Centre kata... Najib popular tetapi rakyat pulak akan berkata.... popular taik kucing!! Kekalahan dalam PRK Parlimen Batu nanti, mungkin akan menimbulkan persepsi lain pulak tentang populariti Najib. Dan... Najib tak mau ini berlaku.

Ha... ha... ha... dia masih mahu terus dibuai mimpi indah. Bukankah dia tengah syok perasan yang dia tengah popular giler. Korang ingat dia nak PRK Parlimen Batu merosakkan mimpi dan lamunan indah yang sedang membuainya??

Come on la.... kasi chance ler sama dia!! Biarkanlah dia terus dibuai dengan mimpi yang indah-indah. Apabila terkejut dari mimpi nanti.... biar dia terkejut beruk!!

Sumber dari sini.

Sumber artikel: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter