MAKKAL SAKTI: BARU TUBUH 2 BULAN DAH BERPECAH

Pada jam 10.30 pagi tadi,suatu sidang media telah diadakan di Pusat Khidmat Masyarakat Parti Keadilan Pekan Gopeng.YB Chang Li Kang selaku ADUN Teja bersama ketua Kampung dan wakil parti politik ada bersama dalam sidang media ini.

Perkara yang dibangkitkan ialah penyelewengan yang berlaku dalam pemberian hak milik tanah di Kg Tersusun Baru Sungai Itek.Sidang tertumpu kepada Kuota Umno Bahagian Gopeng untuk mendapatkan tanah tersebut,Sedangkan ketua bahagian yang adalah seorang Ahli Majlis DBI,dan baru saja mendapat gelaran Datuk,rumah beliau yang berharga ratusan ribu di Persiaran Pinji Perdana.

Malah AJK Umno Bahagian yang mendapat tanah di Kg Tersusun ini,rata-rata hidup dalam keadaan mewah,inilah yang menaikkan lagi kemarahan warga gopeng yang hidup miskin tetapi gagal untuk mendapatkan tanah tersebut.

YB Chang Li Kang menggesa agar senarai individu yang tidak layak mendapat hak milik tanah tersebut dikaji semula dan lakukan rombakkan agar mereka yang benar-benar layak sahaja yang diberikan hak milik tanah itu.

"Sekirannya perkara ini tidak juga diambil tindakan oleh pihak yang dipertanggungjawabkan maka aduan akan di buat kepada SPRM,"tegas beliau.


Rumah yang terletak di Kampung Tersusun Rawa,Gopeng dimana pemiliknya mendapat satu lagi lot tanah di Kampung Tersusun Baru,Sg itek yang kini menjadi kontrovesi dikalangan penduduk miskin di sekitar Gopeng yang gagal mendapatkan tanah yang dijanjikan.

Ingat..Ahli Umno dulu,kini dan selamanya jangan marah..inilah hadiah diatas pengorbanan kalian selama 50 tahun,telan sungguh-sungguh slogan keramat "Biar Hidup Melarat,Asalkan Pimpinan Umno Kaya Raya"..kuah3



Bai : Warga Gopeng...Sendiri Mau Ingat Maaaa...

Tunggu sambungannya....Panasss

Sumber: http://sendiri-mau-ingatlah.blogspot.com/

 
Load Counter