Rampasan Kuasa Sesama Lanun di N9

Dari satu kepala kepada satu kepala.... kedua-duanya tak boleh pakai tetapi pelik... orang nogori yang pro-UMNO/BN suka berkepalakan Menteri Besar... seorang yang sudah terbukti dan terhukum dek rasuah dan seorang lagi... yang dilihat bergelumang dengan duit haram. Bukan main-main, RM10 million weh... Banyak duitnya tu!!


Isy... isy... benda-benda haram ni demer cukup suka. Dulu demer sukakan babi... binatang yang diharamkan oleh agama kita, sampai negeri pun orang gelor Negeri Sembilan Darul Khinzir... Sekarang ni.... heboh pulak pasal duit haram.

Siapa punya angkara sehingga terbongkarnya cerita negatif pasal Hassan Mohammad ni?? Ada orang kata... this is all about power grabbing, menggunakan pendekatan 3R. Revealed.... Rampas.. Removed!!! Fuuulllaamak... Startegi tu babe!!

Mula-mula..... musuh-musuh si Hassan Mohammad dedahkan salah laku dia dengan nawaitu untuk merampas kuasa dan seterusnya berharap Si Hassan akan diturunkan dari takhta dengan cara paksa. Kalau rupa itu, apakah Negeri Sembilan akan dapat MB yang baru?? Siapa pulak dia??

Dengar cerita dari sumber orang di sana, puak-puak UMNO ni nak berkepalakan semula tok ketua yang dulu. Siapa dia... kalau bukan Isa Samad.

What??? Isa Samad yang dihukum dan direntap turun secara paksa dari takhta kerana rasuah politik... politik wang tu?? My God. This is giler babi!!!

Spekulasinya, begituler.... Spekulasi yang giler babi. But its just speculation. Menjadi atau tidak, kita kena tunggu dan see.

Apa ke halnya.. udah tak der orang lain ke?? Kenapa orang yang rasuah jugak yang demer suka?? Aha... maknanya, Negeri Sembila sudah ketandusan pemimpin yang berintegriti dan berkredibiliti. Yang tinggal semua taik gigi. Cungkil dan buang saja.

Sebab tu agaknya, Pakatan Rakyat semakin mendapat tempat di hati rakyat di sana. IsyaAllah, PRU 13 nanti, Nogori Sembilan kita punya!!! Yahooo!!!

Situasi isu RM10 million sekarang, ibarat bangau og bangau. Si Hassan kata dia tak bersalah.... Yang bersalah ialah si money changer. Siapa yang bersalah satu hal.... tetapi orang nak tahu ialah pasal duit tu.... mana datangnya duit sebanyak itu??? Apa kejadahnya duit sebanyak itu dihantar ke London?? Mengapa ia dihantar ke London?? Apasal pulak guna money changer dan tak guna khidmat bank. Siapa empunya wang yang banyak itu?? Uuhh mak... kayanya!!

Semua persoalan-persoalan tersebut menampakkan yang ada sesuatu yang tak kena. Sebab itu ler kena siasat dengan BNM. Fishy.... fishy.... hanky panky....

Oleh itu... BNM, siasat jangan tak siasat. Jangan pulak nanti yang kena hanya ikan bilis sedang bapak jerung terlepas bebas. Siasat sampai ke akar umbi. Kejar yang bersalah sampai ke lubang cacing. Siasatan mesti telus dan adil..... no cover up, ya?? Harap-harap... jangan pulak BNM jadi salah satu lagi sayap UMNO/BN.... yang anggotanya lembu-lembu dicucuk hidung!!!

Ho... ho.... ho... Kalau Hassan Mohammad tersembam jatuh, siapa agaknya yang akan ketawa besar???

Giler babi syoknyer senario di Negeri Sembilan ni. Kita tunggu dan lihat, ok??

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter