Tak Sangka Terror Juga Mak Cik Minah Penanti

Sebenarnya saya nak tulis mengenai Mak Cik Minah Penanti ni malam tadi. Tapi ketidak hadiran Zahid Hamidi dalam debat dengan Husam Musa di NTV7 malam tadi menyebabkan mood saya untuk tulis mengenai Mak Cik Minah terhenti - potong stim betoi Zahid Hamidi!

Yang saya hendak tulis ini mengenai CD pengakuan Mak Cik Minah yang kononnya disogok oleh 2 orang kanan PKR Pulau Pinang. Ramai pasti yang telah mendengar audio tersebut. Jika diamati CD audio tersebut, tak nampak sesuatu yang luar biasa pun yang boleh dikaitkan dengan rasuah. Orang kalau hendak hulur rasuah mereka akan buat tawaran lumayan dengan nada yang serius. Mana ada gelak-gelak terkekeh-kekeh seperti dua orang PKR itu. Mereka jumpa Mak Cik Minah kerana dijemput makan. Sambil makan sambil sembang-sembang kosong penuh santai. Lalu keluarlah pelbagai lawak jenaka untuk menceriakan suasana dengan kawan lama yang lama tak jumpa yang kebetulan tidak lagi berada dalam satu parti yang sama.

Sambil berbual secara santai penuh hilai tawa itulah timbullah soal 'kalau' itu dan 'kalau' ini. Antaranya, kalau Aminah nak tarik diri dari pilihanraya macam mana? Kalau Aminah menang pilihanraya tu macam mana? Kalau Aminah jadi Yang Dipertua Majlis Perbandaran macam mana? Kalau Minah jadi TKM 1 ganti Fairus macam mana? Dan satu lagi: kalau dapat RM80,000 macam mana, ha...ha...ha...!! Begitulah seterusnya kalau.....kalau....kalau, semuanya mengenai 'kalau', macam angan-angan Mat Jenin yang penuh dengan 'kalau ' itu.

Tidak sangka pula tawaran suka-suka dua orang Mat Jenin PKR itu dirakamkan oleh Mak Cik Minah pula. Tak sangka juga Mak Cik Minah ni terror juga dalam soal pasang-pasang perangkap ni. Apapun, tahniah Mak Cik Minah, orang lain jalan-jalan sambil makan dia pula pasang perangkap sambil makan!

Oleh: pendikar gunung kriang

Sumber: http://pendikargunung.blogspot.com/

 
Load Counter