Manek Urai : UMNO Bermimpi Di Siang Hari

"Saya akan ke sana (Manek Urai) Selasa ini untuk melihat segala persiapan dan kita berpendapat ada harapan untuk BN menang kerusi DUN Manek Urai. "Kita bukan takbur atau ingin mendahului takdir tetapi jika dilihat rekod Manek Urai pada 2004, kita (BN) pernah menang jadi di mana-mana kawasan yang kita pernah menang bererti tidak mustahil untuk kita menang lagi," kenyataan ini telah dikeluarkan Ketua Penerangan UMNO Selangor, Ahmad Maslan.

Ahmad Maslan berkata kemelut politik semasa yang berlaku di Perak ketika ini tidak akan menjejaskan peluang BN untuk merampas kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai dari PAS, yang kosong berikutan kematian wakil rakyatnya, Jumaat lalu. Beliau berkata, pihaknya akan menggerakkan semua jentera parti untuk memberi penjelasan dan penerangan berhubung situasi sebenar yang berlaku di Perak kepada rakyat di kawasan itu.

Ternyata UMNO bermimpi di siang hari jikalau mereka ingin menang di Manek Urai. Sasaran yang dibuat tidak realistik dan tidak berpijak di bumi. Kenyataan-kenyataan tersebut dikeluarkan bagi menyedap hati perut mereka sahaja, tak lebih dari itu. Sekiranya UMNO berkata mereka boleh menang di Manek Urai, atas isu apakah yang UMNO yakin mereka boleh menang? Buat masa sekarang tiada satu isu pun yang menyebelah pada UMNO. Adakah isu rampasan kuasa di Perak menyebelah kepada pihak UMNO, ternyata UMNO bermain dengan api. Rakyat tidak bodoh untuk diperbodoh-bodohkan oleh UMNO.

Masyarakat sekarang adalah masyarakat berilmu, tidak boleh disogokkan dengan mainan wayang kulit oleh puak-puak UMNO. Merujuk kepada kenyataan Prof. Aziz Bari, dalam isu-isu penghakiman di negara ini hanya 3 kes sahaja yang menentang Kerajaan Pusat di buat dalam kes Dato Stephen Kalong Ningkan di Sarawak (1966), Dato Seri Joseph Pairin Kitingan di Sabah (1986) dan Dato Seri Nizar Jamaluddin di Perak (2009). Sejak Februari lalu kebanyakan hakim memberi keputusan yang menyebelahi UMNO. Kenyataan tersebut cukup untuk menggambarkan insitusi kehakiman negara kita pada masa ini.

Namun, satu perkara penting perlu diingat dan perlu dipahat dalam kepala otak oleh UMNO ini ialah rakyat Kelantan adalah bijak berpolitik. Pada PRU Mac 2008 yang lalu UMNO membuat serangan yang tak bermaruah kepada PAS Kelantan seperti melancarkan Tahun Merawat Kelantan di saat Sultan Kelantan melancarkan Tahun Melawat Kelantan 2008. Walau apapun bentuk serangan yang dibuat ke atas Kelantan, tetapi rakyat Kelantan bijak berpolitik dan tetap teguh bersama kepimpinan ulama.

Sumber: http://addin77.blogspot.com/

 
Load Counter