Berdoalah, bermunajatlah untuk Perak Baru.

Pada 11 Mei 2009 mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memutuskan DS. Nizar adalah MB Perak dan setelah itu Mahkamah Rayuan memutuskan Dr. Zambry sebagai MB Perak pada 22 Mei yang lepas. Apa pun semuanya memerlukan satu proses yang panjang kerana keputusan mahkamah nampaknya sangat jauh berbeza antara keduanya, begitu juga jauh dari untuk memuaskan hati kedua belah pihak.

Besok 1 Jamadal akhir dalam kalendar Islam setelah kemelut itu berlaku, macam ditakdirkan di sana lah letaknya amalan berpuasa sunat tiga hari berturut-turut yang dianjurkan dalam Islam.

Tanggung jawab untuk mendapatkan keredhaan Allah adalah kewajipan individu muslim tanpa mengira puak dan kumpulan. Oleh itu saya menyeru kepada seluruh rakyat Perak termasuklah penyokong BN untuk melaksanakan Ibadah Puasa sunat tersebut dan berdoalah, bermunajatlah kepada Allah agar kemelut politik di Perak dapat diselesaikan dengan izin dari Allah jua.

Tidak ada tempat pergantungan dan pengharapan dan penyelesai segala kemelut ini melainkan kepada Sang Pencipta Allah SWT, kepadanya kita berserah semuga Perak terus dirahmati dan terbit lah sinar pencetus Perak Baru untuk keamanan dan kesejahteraan rakyatnya yang kita cintai.

Sumber: http://idhamlim.blogspot.com

 
Load Counter