MENCARI KEPASTIAN......

Dalam tak da... tak da... mood hari ini, teman terus penin memikior hal tanah ayor teman ni, Perak Darul Ridzuan. Tengah barin-barin sambil berkipeh... sebab, udah ler tak der letrik, oohhhh mak panas pulak hari ni, teringat pulak teman pasei konon nyer sidang DUN akan diadakan pada 7 Mei ni. Yang teman peninkan adalah sama ada, Zambry DPulau dan 6 ekor malaun serta tiga ekor katak akan turut serta dalam persidangan itu nanti.


Ada pendapat kata..... demer akan bersidang sama. Ada sesetengah pendapat pulak kata, demer tak boleh hadir. Ater, mana satu nyer....??? Nak buat sidang pada 7 Mei.... ater, apa jadi sidang DUN Perak di bawah pokok demokrasi dulu dan semua resolusi yang telah dipersetujui sebulat suara oleh anggota DUN yang hadir??? Apa jadi??? Mengikut kata pakar-pakar perundangan, sidang DUN Perak di bawah pokok demokrasi SAH. So, macam mana sekarang??? Kalor sah, makna nyer Zambry DPulau dan 6 ekor malaun demer tu.... sah ler kena gantung sebab DUN yang dah putuskan sebulat suara!!!


Alih....alih... Mahkamah Persekutuan, buat pulak ruling yang kita semua dah sedia maklum tahu. Demer buat ruling tu berdasarkan pergantungan yang dibuat oleh Jawatankuasa ..... isy.... apa ke benda nama nyer.... lupa pulak teman. Eleh.... Jawatankuasa Dewan tu ler..... Arrrr.... berdasarkan keputusan Jawatankuasa itu atau resolusi yang dibuat oleh Persidangan DUN bawah pokok demokrasi???


Ada ke pihakUBN Perak memohon apa-apa deklarasi mahkamah mengenai status persidangan DUN bawah pokok demokrasi. Sah atau tak sah persidangan DUN bawah pokok demokrasi tu?? kalor sesapa ader info, kongsi ler sama.....


Itu yang teman penin dan keliru??? Selagi perasaan ingin tahu teman ini tak der jawapan nyer, selagi tu hati teman ni rasa tak satisfied. Rasa tak pueh!!! Hati berdebor-debor.... perut rasa sengal.....


Itu ler..... orang kata bubar jer DUN Perak, kembalikan semula hak rakyat untuk menentukan pilihan mereka, selesai masalah. Ini nampak gaya nyer penyakit di Perak ni semakin parah dan dah merebak pulak. Apa tidak nyer, gara-gara keputusan Mahkamah Persekutuan, kini si Gobind pulak nak menyaman Speaker Dewan Rakyat. Kalau Mahkamah boleh menidakkan kuasa Speaker DUN Perak, mengapa mengapa mahkamah yang sama tak boleh menidakkan kuasa Speaker Dewan Rakyat yang menggantung Gobind selama 12 bulan. Ha.... buku dah kena dengan ruas!!!! Mahkamah Persekutuan Malaysia, yakni sistem kehakiman kita akan diuji sekarang?? Remember.... the whole world is watching us!!!!

Semua ni adalah kesan daripada permainan kotor Piem Najib merampas Perak secara tidak demokratik. Kita tengok pulak, apa komen media barat terhadap Piem Najib yang kini sememang nyer sedang menjadi sasaran mereka. Teruuukkkk.... teruuukkk Najib kena asak dengan mereka.

Bagaimana Piem Najib serta koncu-koncu nyer hendak memperbetulkan kesilapan demi kesilapan yang telah mereka lakukan. Apakah semua nyer ini akan menghancur-lumatkan lagi badan kehakiman negara yang memang sudah menjadi bangkai yang pengor bau nyer!!! Itu kena tanya pada mereka dan kita pulak mesti memainkan peranan kita untuk mempastikan PRU 13 nanti, putrajaya milik kita!!! Insya Allah....

http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter