Satu Malaysia kena psycho!!

Nampak gayanya, Piem Satu Malaysia telah berjaya menerapkan unsur-unsur perang saraf dalam bajet 2010. Perang saraf untuk memenangi hati dan perasaan rakyat... sambil membodohkan rakyat.

Mula-mula dia bagi rakyat gabra....

Semua kereta yang sudah berusia 15 tahun ke atas diwajibkan pemeriksaan puspakom sebelum road tax boleh diperbaharui. Lulus Puspakom... baru boleh jalan atas jalan raya tanpa perlu rasa takut kena saman. Kalau tak lulus pemeriksaan Puspakom, bagaimana?

Tak lulus kalau... mampus dibuatnya. Puspakom ni main duit weh.... Sekali mungkin dia kata tak clear. Kena pergi lagi... kalau lulus nasib baik, kalau tak lulus jugak, duit lagi!! Sebelum bawak ke Puspakom kena repair itu ini, kasi semua ok. Semua tu pakai duit. Duit... duit...duit... Macam mana rakyat tak rungsing dan gabra.

Ini bukan menyenangkan atau mengurangkan beban rakyat di kala ekonomi sedang sakit tetapi menghimpit dan mengsensarakan rakyat lagi.

Tidakkah ini nanti akan menjadikan puspakom lubok rasuah?? Lubok rasuah ciptaan kerajaan UMNO/BN pimpinan Najib, Piem Satu Malaysia.

Kecoh sana sini... rakyat marahkan Najib. Kerajaan tak prihatin akan keperitan hidup rakyat!!!

Tup-tup bagi pulak rakyat rasa lega... Lega ada makna!!

Hari ini, cadangan tersebut dibatalkan dengan alasan kerajaan prihatin akan pandangan dan bantahan rakyat. Yeah.... rakyat didahulukan!!! Kepala hotak ko!!! Rakyat didahulukan atau rakyat ditipu??

Cadangan yang sengaja dirancangkan untuk men'justify'kan slogan 'Rakyat Didahulukan' tetapi sebebarnya rakyat telah dipsycho dan diperbodohkan!!

Komer... jangan terpedaya dan jangan tertipu dengan tipu muslihat kerajaan UBN. Kerja membodohkan rakyat memang didahulukan supaya senang mereka nak terus berpaut pada kuasa untuk mereka buat sesuka hati mereka di bumi Satu Malaysia ini.
Itulah satu daripada perang saraf yang dilancarkan bagi mengaburi mata rakyat, kononnya kerajaan benar-benar prihatin akan nasib mereka.

Rakyat Didahulukan??? Piiirrrraaaahhh!!!

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter