DS Nizar Kesal dan Sedih

DS Nizar berasa kesal dan kecewa kerana tidak dapat membantu penduduk mendirikan sebuah surau di tempat mereka.Beliau melahirkan perasaan sedih dan sayu kerana kerajaan pimpinan beliau dirampas sehingga tidak dapat membantu penduduk Islam.

Dalam satu tazkirah Maghrib di Surau Sementara Taman Aor Utama baru-baru ini,beliau berasa bersalah tidak dapat membantu penduduk menyiapkan dan membina surau untuk masyarakat sekitar Taman Aor Utama.Taman Aor Utama ,terletak di DUN Changkat Jering

Penduduk Taman Aor Utama mengandungi empat taman.Dengan jumlah penduduk Islam sekitar 500 orang.Persatuan Penduduk Islam Taman Aor Utama ini telah membuat permohonan ke Jabatan Agama Islam Perak untuk memohon peruntukan untuk membina surau sejak tahun 1999.Namun tidak mendapat jawapan.

"Mana silapnya kerana saya gagal bantu penduduk"kata DS Nizar sayu."Bagaimana saya tidak tahu permohonan tuan-tuan"kata DS Nizar lagi.

"Banyak sangat birokrasi "kata DS Nizar."Saya akan meminta jasa baik Dato Sheik Mohd Nor Alhafiz untuk menyemak kembali permohonan tuan-tuan" janji DS Nizar.

Dalam tazkirah itu DS Nizar menyatakan beliau akan membantu meluluskan permohonan rakyat jika mengikut peraturan."Pondok Pak Teh , di Pengkalan Hulu kita beri 45 ekar untuk kegunaan dan pembangunan sekolah"kata DS Nizar."MB dulu tak lulus,kita kerajaan pakatan kita luluskan" tegas DS Nizar .

"Kita tolong dan lulus permohonan rakyat untuk membina masjid,tokong dan kuil,jika ikut peraturan dan kelayakan"tambah DS Nizar.

Permohonan penduduk Taman Aor Utama,dalam daerah mengundi Larut Tin ,DUN Changkat Jering telah diajukan Ahli Parlimen Bukit Gantang Allahyarham Hj Roslan Shaharum.Tetapi menghampakan sehingga sekarang tidak mendapat layanan.

Masyarakat Taman Aor Utama memang mengharapkan DS Nizar menyelesaikan masalah mereka.

Namun begitu motivasi DS Nizar yang menyatakan generasi muda ,anak -anak kita tidak akan memarahi dan menghina kita kerana telah berbuat sesuatu untuk membina sebuah rumah Allah s.w.t."Jikalau kita tidak pada masa sekarang,insya'Allah generasi akan datang dapat membina sebuah surau untuk masyarakat Islam"nasihat DS Nizar.

Sebelum DS Nizar bergerak ke Ipoh,beliau berpesan,"Cikgu ambil nombor akaun Persatuan Penduduk Islam Taman Aor Utama".

Inikah yang dikata pengkhianat oleh UMNO? UMNO dalam tempoh dua penggal jadi ADUN Changkat Jering gagal memberi sebuah surau untuk penduduk Taman Aor utama.DS Nizar pula meminta diberi peluang membantu mereka.

Sumber: http://wargamarhaen.blogspot.com/

 
Load Counter