Tapis internet?? Rais buat kerja banggang!!

Rais anak Yatim... telah bertindak lebih kuah daripada sudu. Memandai-mandai dan asyik nyibuk jer. Tak boleh tengok orang senang sikit, mula ler dia panas bontot tak senang duduk. Macam-macam yang difikirkan nyer untuk sabotaj pengguna-pengguna internet.


Latest.... dia konon nyer nak ikut macam China. Nak laksanakan 'Green Dam' untuk menyaring dan menapis akses internet terhadap unsur-unsur negatif. Pooorrraahhh!!! Pada aku... ini tindakan ada udang di sebalik mee. Unsur negatif konon..... unsur negatif macam mana??? Porno.....?? Ok.... no problem. Tetapi.... banyak lagi cara yang kita boleh buat selain menggunakan software 'Green Dam'. Di negeri China pun, penggunaan 'Green Dam' masih hangat dibahaskan akibat tentangan hebat daripada rakyatnya. So.... rasa nyer tindakan anak Pak Yatim ini macam nak bawak masuk negara lain ke negara kita pulak.... Masalah H1N1 pun belum selesai, ini nak bawak pulak masalah 'Green Dam'.


Sebenarnya, nawaitu anak si Yatim ni adalah untuk tujuan menyekat maklumat daripada sampai kepada rakyat, khususnya maklumat tentang kepincangan dan kebobrokan pentadbiran UBN dan para pemimpin nyer. Selain itu, mereka dapat monitor kegiatan bloggers di alam maya, terutama para bloggers pro-Pakatan Rakyat. Atau pun..... dia cari idea, buat itu dan ini untuk menaikkan KPI dia supaya boleh terus jadi menteri..... Ha ha ha.... anak Pak Yatim, gila jawatan... gila kuasa.... gila glamour!!!


Actually.... dia sedar yang UBN akan terancam dan menghadapi masalah sekira nyer rakyat Malaysia berinformasi. Semakin berinformasi rakyat Malaysia, kedudukan UBN semakin goyah!!! Yes... goyah dan semakin nak rebah!!! Aha.... tau tak per...


Tetapi malang sekali.... dia syok sendiri dengan idea nyer itu. Najib Piem Satu Malaysia, on the other hand pulak kata..... no... no... not just yet!!! Pandai-pandai jer si Rais ni buat kenyataan. Sapa ler dia nak buat kenyataan. Kabinet pun belum mesyuarat dan luluskan lagi. Tapis internet???? Nak mampooosss!!!! Rakyat pasti akan mengamuk punyer.... Aku pulak.... baru nak popular sikit, udah si Rais pulak nak buat hal. Agak nyer itu ler yang dirungutkan oleh Piem Satu Malaysia ni.... terhadap kenyataan si Rais.


Weh... dia ni memang tak boleh pakai punyer. Suka buat kenyataan bodoh untuk curi publisiti dan nak tunjuk yang dia hebat.... with lots of brilliant ideas [brilliant ikut piawai dia]...... yes brilliant stupid ideas!!! Ek eleh... mamat ni dah nyanyuk kut. Masa lancar MSC dulu kan ke kita dah ada buat aggreement... Habis nak dilanggar semua aggreement tersebut?? Nak bagi dunia luar hilang kepercayaan pada kita lagi??? Tak ke ini satu idea banggang dari seorang menteri yang ada PHD.... ??? Ya.... menteri yang mempunyai Perasaan Hasad Dengki pada rakyatnya sendiri. Menteri macam ni.... nyahkan jer pergi!!!


So... Mr Prime Minister, apa kata, buang jer dia daripada kabinet dapor komer. Dia dah jadi liabiliti..... tak rugi aper-aper punyer ler!!!


Rais.... Rais.... I pity you la. Got PHD but always talks nonsense. You think the rakyat is stupid aarr... Now... who looks stupid??? The rakyat or you??? Chit.... how come Najib pilih you, I pun tak tau la..... Bad choice sebab tak banyak pilihan kut....


Alahai..... nasib kau ler Labu......

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter