MUHYIDDIN ASYIK MENCABAR PAS DI LUAR GELANGGANG

Oleh: Mandor.blogspot.com


SEMENJAK semalam aku tengok kat TV, TPM asyik mengulangi cabaran beliau terhadap Pas di Manek Urai. Beliau mencabar Pas untuk menunjukkan bukti di mana Pas buat kemajuan atau pembangunan dari segi Islam di Kelantan. Bagi Umno, beliau dah tunjukkan betapa Umno buat Universiti Islam, Bank Islam, masjid-masjid yang banyak termasuk masjid kristal kat Terengganu tu. Itulah Islam pada Umno. Tak ubah macam di Singapura, bahkan di sana masjid-masjid lebih canggih dan moden lagi. Agaknya Islam Singapura tu sama la dengan Islam kat Malaysia ni.

Yang aku pelik, Muhyiddin ni kuat sangat `menyalak' di luar gelanggang. Sama cam KJ juga lah. Bila ajak berdebat dan berforum, terketar lutut masing-masing. Sepatutnya semasa debat atau forum itulah yang paling baik untuk Muhyiddin nak tahu apa yang Pas telah lakukan untuk Islam di Kelantan. Hujah lawan hujah. Tetapi mengapa Muhyiddin suka bercakap dengan bayang-bayang? Mencabar orang bertarung di luar gelanggang itu kerja orang penakut lagi dayus. Memang Umno penakut. Itu buktinya. Debat pasal Islam, Najib tak mahu. Debat pasal royalti minyak di Kelantan, Tok Pa pula takut. Inikah pemimpin dan parti yang rakyat Kelantan nak lantik jadi pemimpin? Pemimpin yang penakut lagi dayus usahkan nak jadi pemimpin masyarakat, jadi suami dan ketua rumahtangga pun tak layak. Rakyat Kelantan kena fikir semua ni. Kalau Umno itu benar-benar jujur dan ikhlas, mengapa takut untuk menyuarakan kebenaran secara berdepan dengan Pas? Mereka takut kerana mereka tahu bahawa Umno tiada hujah untuk berdepan dengan Pas.

Apabila dah tiada isu dan tiada apa lagi yang mereka boleh buat, akhirnya Umno kembali kepada cara lama mereka. Umpan pengundi dengan janji. Ugut pengundi dengan janji pembangunan. Guna segala jentera kerajaan yang mereka ada untuk politik mereka. Itu taktik lama Umno yang bakal berulang di Manek Urai. Umno sangka rakyat di Manek Urai boleh dirasuah seperti merekamelakukan rasuah politik di dalam pemilihan parti mereka sendiri. Kirim salam, wahai Umno. Kamu silap tempat. Kelantan bukan seperti Sabah dan Sarawak.

Pas pasti menang di Manek Urai, InsyaAllah. Persetankan jambatan bernilai 7 juta itu kerana harga dan maruah diri rakyat Manek Urai bukan boleh ditukar dengan jambatan yang belum tentu dapat itu. Aku pasti Umno akan disemadikan dan nisannya akan dipacakkan berhampiran tapak perancangan projek jambatan 7 juta nanti. Mari kita lakukan.

Sumber: http://armormech.blogspot.com/

 
Load Counter