Henti kritik Mufti Perak beliau, bukan ahli politik: Zambry

Alahai Zambry...... tiba pulak giliran mike membela Tok Peti Tan Sri kita, ya??? You two people ah... make an excellent team la. When he gatal.... you scratch his back and when you gatal pulak he scratches your back. Wow.... what a great team!!!


Zambry merayu..... Udah-udah ler tu.... jangan ler komer attack Tok Peti Tan Sri dari Perak tu. Kesian kat dia. Dia bukan orang politik.... dia orang agama, seorang ulamak. Jangan ler komer hina dia lagi....


Kalau ulamak, buat ler macam ulamak. Jangan nak menyemak dan mengomen pasal politik. Kalau komen secara umum tak per jugak..... ini tidak, menampakkan double standard dan berpihak. Ini bukan tuduhan tetapi kenyataan yang sudah terdedah dan didedahkan oleh orang-orang yang Tok Peti Tan Sri hubungi sendiri. Malah dalam surat-surat khabor pun udah jelas terpampang kenyataan-kenyataan dia yang menampakkan sikap berpihak nyer. Kedurjanaan yang UMNO buat, tak pulak kita dengor suara pompang-pompang dia.


Oleh itu, jangan ler nak pertikaikan dan menyanggah apa yang Tok Guru Nik Aziz cakap. Dia ulamak tetapi at the same time, dia terlibat secara langsung dalam politik kepartian. Sebagai seorang ahli politik dia berhak untuk bersuara. So, kalau Tok Peti Tan Sri nak sentuh isu-isu politik kepartian..... ayuh sila letak jawatan nak masuk UMNO. Jadi macam Tok Guru Nik Aziz..... cakap ler apa bende pun pasal politik, orang boleh paham dan orang boleh terima.


PAS ada ulamak..... UMNO pun akan ada ulamak. Berhujah ler komer tentang isu-isu politik dan apa saja yang ada kaitan dengan politik dan agama. Tunjukkan 'terror' dan kehebatan ulamak komer. No hal punyer dan baru ler best..... Amacam Tok Peti Tan Sri dari Perak ??? Bersedia untuk lepaskan jawatan mufti Perak untuk sertai politik kepartian ....


Begini ler Zambry, nasihatkan ler Tok Peti mike tu... Kalor nak terus jadi Tok Peti, sedor-sedor ler diri dan pandai-pandai ler bawak diri. Kalau cara macam tu.... orang tentu boleh respect punyer!!! Tapi kalau setakat nak jadi ular dalam semak..... pasti kena henyak dan kena lanyak punyer !! Itu ler risiko yang terpaksa diterima oleh seorang mufti, kalau hanya setakat menjadi Tok Peti atau ular dalam semak..... yang hanya pandai buat kenyataan membodek dan macam lembu kena cucuk hidung jer!!! Paham, kan??
Sekarang.... lu pikir ler sendir, nak jadi mufti atau politikus???

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter