Harap ada, percaya tidak....

Hari ini terbaca di beberapa blog kengkawan, heboh dengan ceriter yang konon nyer DUN Perak akan dibubarkan. Bubar nyer pulak...... selepas PRK Manek Urai.

Dengorkan DUN Perak nak dibubarkan, ngeletek hati gumbira... tapi entah ler..... The idea DUN Perak bubar tu memang ler boleh buat kita seronok giler...... tapi, kata nak percaya tu..... ada was-was sikit. Apa orang kata... harap ada, percaya tu tidak!!!


Dulu pun, dah ada berita seumpama ini. Tunggu punyer tunggu..... habuk pun tarak!! Macam menunggu buah tak gugur. Macam kita kempunankan buah deghoyan...... tapi, atas pokok hanya ada sebijik jer buah nyer..... Kita pun berharap sangat ler mak makan buah tu..... Tunggu punyer tunggu.... tapi deghoyan tak jugak getak. Ruper nyer buah tu mangkor atas pokok!!! Melopong dan ternganga ler kita..... Frust meleleh ayor lior beb!!!


Macam itu ler jugak hal nyer dengan DUN Perak ni..... Setelah bersusah-payah merampas kuasa.... setelah dikutuk dan dihina rakyat..... setelah porak peranda negeri Perak ni demer buat, komer ingat, demer nak lepaskan kuasa, begitu saja dengan membubarkan DUN??? Susah rasa nyer nak percaya.... Selagi kenyataan tak berada di depan mata, entah ler.....


Apa-apa pun.... kalau bubar, bagus jugak. Dapat jugak kita ajor demer dan tunjuk pada demer, siapa yang berkuasa sebenar nyer. Jam tu..... baru demer tau!!!


Ermmm.... tak tau nak kata apa ler lagi. Kita tunggu jer ler. DUN Perak bubar.... satu andaian atau satu kenyataan???

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter