Alasan banggang daripada mereka yang banggang

Haru sana.... haru sini. Itu ler penangan UG. Sekarang PAS kata sorry.... the chapter on UG is closed!!! Kami mahu unity pulak dalam Pakatan Rakyat. Unity untuk strengthen Pakatan Rakyat bagi melawan dan seterus nyer mentalkin UMNO dan BN.


Keputusan yang dibuat oleh PAS dan Pakatan Rakyat telah menyebabkan UMNO meroyan. UMNO jer yang meroyan sakan tau.... Komponen BN yang lain tak ambil pusing, sebab mereka pun tak berapa setuju cara UMNO bermain cinta dalam gelap dengan PAS. Udah ada banyak bini pun.... UMNO masih nak main cinta dengan PAS.


Mula-mula Najib control macho.... Tak berkahwin dengan PAS pun UMNO/BN mampu untuk terus melayari bahtera mereka. Tapi sebenar nyer..... mereka dirundung kegelisahan yang amat sangat. Nak bersuara banyak-banyak malu kot..... jadi terpaksa ler menggunakan khidmat barua-barua mereka di sana sini....


Antara barua-barua UMNO yang bersuara bagi pihak UMNO ialah NGO-NGO Melayu, Raja Katak dari Kelantan dan Ular dalam semak dari Negeri Perak....


Raja Katak dari Kelantan tu biasa ler..... tak habis-habis dengan Melayu nyer.... Tak sapa lagi ler yang lebih Melayu dari si katak ni.... Apakata kita panggil Katak ultra-Mekayu. Macam-macam kata demer pada PAS. PAS mengecewakan orang Melayu ler.... PAS tak pentingkan kepentingan Melayu ler..... PAS tak nak kan Melayu-Islam berpadu ler.... PAS mempermainkan perasaan orang Melayu ler..... Tak caya kalor, baca kat sini. Komer juga boleh refer pada Utusan Meloya dan lain-lain MSM demer


Si Ular Dalam Semak from Perak pulak kata.... kita putuskan tali persaudaraan ler.... berkelahi ler.... mesti perjuangkan perpaduan Melayu-Islam macam dia ler.... Ermmmm... malas teman nak cakap dan elaborate panjang-panjang tentang apa yang Tok Peti ni cakap..... Menyemakkan kepala hotak teman jer... Apa yang dia cakap, tak make sense langsung...... Teman rasa ler, Tok Peti ni... samada, dia tak reti atau pun dia kompius. Or worse.... fius udah short!!!


Kita tolak UG ... dia kata kita putus tali persaudaraan dan berkelahi. Sapa pulak yang putuskan tali persudaraan dan berkelahi dengan demer. Kita orait jer.... Tak der aper-aper..... masih boleh jadi member. No hal punyer.... Di pihak demer.... entah ler pulak, bagaimana demer menerima penolakan kita terhadap UG ni. Makan tak mahu berak , minum tak mahu kencing. Oooo... teruk nyer... Patut ler demer ngelisah....!!! Sour grape... lepas tu ngata kita pulak....

Itu ler kerja demer..... asyik nak berburuk sangka dan menuduh kita jer..... Yang baik tu demer, yang tak baik tu kita!!! Lantak komer ler... Lu punya sukak!! Mampuih pi komer ler....


Daripada komen-komen demer.... satu perkataan yang menjadi kata kunci demer, ialah MELAYU. Udah-udah ler tu..... Balik-balik Melayu..... balik-balik Melayu.... Itu ler modal demer!!! Bila demer rasa, diri demer dah lemah dan tergugat..... mula ler demer mainkan sentimen Melayu untuk meraih semula sokongan Melayu. Demer cuba gambarkan yang PAS ini..... tak cukup Melayu. Demer lagi Melayu.... PAS tak serius memperjuangkan Islam sebab demer lagi Islam.... ultra-Islam gitu. Weh.... betoi ke istilah yang teman pakai ni.... Gasak ler, asalkan komer paham!!! PAS ni pandai main politik jer..... Aha....tau tak per!!!

Weh....sedor ler!! UMNO yang bersetuju untuk menerima kaum bukan-Melayu sebagai rakyat di bumi bertuah ni. Kalor udah rupa itu, sepatut nyer, komer mesti sanggup menerima risiko perubahan landskap politik dan sosial negara di masa akan datang. Nah.... sekarang ni, komer sudah pun berada dalam realiti yang sebenar nyer. Mengapa pulak, komer susah sangat nak menerima realiti yang kita kini adalah sebuah masyarakat majmuk yang masing-masing mempunyai hak yang dijamin oleh perlembagaan. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tak berguna. Terimalah kenyataan dengan rela dan jangan berpura-pura serta hidup dalam denial..... Itu ler antara masalah komer.... Sebab itu, Rakyat nampak komer PLASTIK!!!


Uhhh mak.... gah bercakap pasal pembinaan negara bangsa dengan slogan Satu Malaysia nyer tapi bila nak ber UG.... berbincang dengan PAS jer. Melayu dan Melayu jer nak bersatu??? Apa perasaan kaum-kaum lain?? Sebenar nyer, MELAYU tu tak penting sangat pada komer. Apa yang lebih komer pentingkan ialah survival politik komer kerana orang-orang Melayu, malah yang bukan-Melayu mula meninggalkan komer!!! Kuasa politik komer yang sebenar nyer nak diperkukuhkan... bukan perpaduan Melayu.


Rata-rata, rakyat Satu Malaysia sudah celik mata dan sudah mula menerima corak politik baru yang berteraskan keadilan dan persaudaraan sejagat tanpa mengira kaum dan agama. Ini lah corak politik yang dibawa oleh Pakatan Rakyat. PRU 12, telah membuktikan yang ia mula diterima oleh rakyat Malaysia. Gelombang politik baru ini lah yang mula menghakis ketuanan politik komer dan itulah realiti yang ditakuti oleh UMNO/BN.


Syukur, alhamdulillah....... nasib baik ler, akar umbi dan ada dalam kalangan pemimpin PAS yang sedar akan tipu helah komer dan menentang UG ni. Sebelum sesat dihujung jalan, lebih baik balik ke pangkal jalan. Ini ler langkah bijak yang telah diambil oleh PAS.


Tindakan bijak PAS inilah yang telah menyebabkan UMNO giler meroyan. Maka.... hingor-bingor ler para pemimpin UMNO serta barua-barua mereka, menuduh PAS dengan tuduhan-tuduhan yang BANGGANG. Malang nyer, semakin demer bukak mulut demer...... demer pulak yang nampak BANGGANG!!!


Sebelum nampak bertambah banggang..... Tok Peti ke, Ibrahim Ali ke.... sapa-sapa ke..... lebih baik, shut your mouth and shut up!!! Nah ambik sepuluh sen, pegi main jauh.... jauh.... Buat menyemak jer!!

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter