Kemenangan Nizar, Hadiah Untuk Ulangtahun UMNO Ke 63

Apa lagi hadiah yang paling sesuai untuk Umno yang sambut ulang tahun yang ke 63 semalam. Memang keputusan hakim di Mahkamah Tinggi tu adalah hadiah paling sesuai atas tindakan Najib sebagai Presiden Umno yang kacau kerajaan sah di Perak.

Padan la dengan umur Umno yang dah tua. Tua bukan sebarang tua, tapi tua tak sedar diri. Tak sedar diuntung. Tua yang memang tak layak dikasihani.

Punya la lama rakyat Perak bagi peluang kat Umno perintah. Patutnya lagi lama lagi bertambah baik la negeri Perak ni. Tapi jadi terbalik pulak. Pengalaman yang lama tu ajar depa lagi jadi kurang ajar.

Depa jadi tak kenang budi. Langsung tak kenang budi rakyat Perak yang bagi kepercayaan kat depa memerintah begitu punya lama. Walaupun rakyat tau depa ni melantak duit rakyat tapi rakyat masih bagi peluang kat depa.

Bila rakyat dah mula tak percaya kat depa, dan bagi sikit kepercayaan kat Pakatan Rakyat pulak perintah Umno langsung tak boleh terima keputusan rakyat. Depa buat macam-macam nak jatuhkan Pakatan Rakyat.

Macam-macam depa buat dalam masa setahun Hj Nizar jadi MB Perak. Akhirnya bila dak tahan jadi pembangkang depa buat tindakan yang sungguh tak bermoral.

Tak berenti takat tu saja. Untuk 'tutup' salah laku depa macam-macam depa buat sampai la yang terkini pada 7 Mei depa sanggup langgar peraturan Sidang DUN, merampas kuasa speaker dengan cara yang sungguh tak bermaruah.

Tapi Tuhan Maha Kaya, dalam keadaan mungkin hampir semua yang simpati dengan Pakatan Rakyat Perak langsung tak menaruh harapan dengan perbicaraan kes MB Hj Nizar, Hakim Abdul Aziz Abdul Rahman boleh buat keputusan sebaliknya. Hakim ni dengan berani 'mencabar' skrip jahat arahan Umno.

Bersempena Ulang tahun Umno yang ke 63 semalam, memang wajarlah keputusan hakin Abdul Aziz Abdul Rahman sebagai hadiahnya. -cenangau

Sumber: http://greenboc.blogspot.com/

 
Load Counter