Amina Dola gabra!!! Lakonan nyer terus dikritik hebat oleh para juri.

Semua orang tertanya-tanya, siapakah dua orang wakil PKR yang dikatakan cuba menyogok Amina Dola.... PKR telah menafikan apa yang Amina Dola dakwa. Dan... hari ini, dua orang pemimpin PKR yang dituduh oleh Amina Dola, telah tampil menceritakan their side of the story.... Mereka ialah Cheah Kah Peng dan Peter Lim.... Bravo to both of you.!!! Berani kerana benar.... Bravo.... bravo... guys.!!!


Itu ler dia 'kawan'..... Kerana dendam kesumat dan entah apa-apa lagi tujuan dan niat tak baik yang bersarang di dalam hati Amina Dola..... tapi, ternyata apa yang dia telah lakukan merupakan satu pengkhianatan kepada persahabatan. Kawan makan makan..... tikam kawan dari belakang.... dan whatever istilah lagi ler.... Namun, ia merupakan satu perbuatan keji!!! Baik-baik ada kawan... last-last nanti... tak sapa nak berkawan dengan hang dan jadi ler hang, kera sumbang, tinggal sorang-sorang.....


Patut ler rakaman audio sampai dekat tiga jam.... rupa-rupa nyer, sembang-sembang antara kawan dengan kawan dalam satu jemputan makan tengah hari.... Jemputan yang tak ikhlas dengan tujuan nak trick kawan sendiri untuk masuk dalam perangkap.... Dia ingat, dia pandai..... akhir nyer terserlah kebodohan sendiri.....!!! Kah... Kah... Kah... Kah...!!! Alahai, Amina Dola..... tengin nyer hang oi...... Tengin berdengung....!!! Lagu ni perasan nak jadi TKM1 dan Yang diPertua MPPP.....??? Don't flatter youself ler..... Buat malu jer.....!!!!


Amina.... Amina.... sanggup memperalat kawan sendiri untuk kepentingan diri.... Apa faedah yang hang dapat..... duit??? Duit, hang tak boleh nak bawak mati cek oi..... Kuasa...??? Kalau hang dapat kuasa cara ni pun... tak lama cek oi.... Orang takkan percaya lagi pada hang.... buat kena maki hamun dan kena sumpah seranah jer dengan orang...... Nauzubillah.... kalau aku ler.... tak sanggup.... tak sanggup...!!!

Amina Dola.... dalam pusingan kedua ni, lakonan hang bukan semakin mantap tetapi..... semakin berteraboq..... barisan juri di Penanti, geleng kepala dan ketawakan lakonan hang. Jadi badut.... memang sesuai sangat.!!! Malah..... juri yang sepatut nyer berpihak pada hang pun, tak berapa berani nak bagi kredit dekat hang, sebab....... lakonan hang langsung tak convincing..... Nasib tak baik...... SPR dan SPRM pulak yang akan terjerat leher sendiri sekira nyer depa pilih untuk berpihak pada hang..... Apa-apa pun, kita tunggu ler apa dia keputusan juri-juri samdol ni.....!!!
La ni.... Amina Dola dah tak keruan, cakap pun dah merapu..... dan tergagap-gagap. Sat kata, lagu ni..... lepas tu, cakap lagu lain dan udah tak berapa pasti pulak...... Besok.... tak tahu ler apa dia nak cakap lagi dan apa alasan yang dia nak bagi pulak..... Ajer nyer tak mengasi betoi makcik ni...!!!

Di pihak PKR pulak, ini dia respond depa.......

Amina Dola baik hang tarik balik dan rewrite balik dialog dalam drama lakonan hang tu, kalau tidak.... naya hang!!! You tarik balik apa you dakwa or we see you in court!!

Aku suka cara PKR tu.... cepat... tegas, tepat dan jelas....!!!!


Ref: Keadailan Online:mStar online:malaysiakini

Sumber: http://motherof3mohd.blogspot.com/

 
Load Counter