Penanti : Mansor akan dilantik Timbalan Ketua Menteri jika menang

Dr. Mansor Othman, calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti, akan dilantik sebagai Timbalan Ketua Menteri I jika menang kerusi itu pada 31 Mei ini.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng, berkata mesyuarat Exco Pulau Pinang semalam bersetuju dengan cadangannya itu.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas merasmikan Pejabat Warisan Dunia Georgetown, di sini, pagi ini.

Pemilihan Dr Mansor Othman sebagai calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang diumum penasihatnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendapat reaksi positif daripada pengundi di kawasan berkenaan.

Ishak Endut berkata, calon PKR yang bakal diletakkan itu adalah seorang yang berpengalaman luas dalam bidang politik.

Dia berharap pemimpin yang akan dipilih nanti tidak kira dari apa parti sekali pun perlu melakukan perubahan dalam membangunkan kawasan Penanti.

Mohd Rodzhan Abdullah, 45, berkata, sokongan yang tidak berbelah bahagi menunjukkan rakyat tetap bersama PKR.

Dia menyifatkan pemilihan Mansor sebagai calon di kawasan berkenaan adalah tepat kerana beliau seorang yang berdisiplin, setia selain berpengalaman dalam bidang politik.

“Saya mewakili penduduk di sini berharap wakil rakyat yang dipilih nanti akan lebih kerap turun padang bagi meninjau serta cuba mengatasi masalah rakyat dengan lebih efisien dan sistematik dari segi kebajikan dan keselamatan rakyat.

“Harapan kami semoga beliau boleh bantu golongan miskin, sederhana selain peniaga kecil yang masih ramai di sini,” katanya.

Abdul Wahid Mohd Fauzi, 43, menyokong calon yang akan bertanding nanti kerana Mansor merupakan seorang pemimpin lama dalam PKR, selain memegang jawatan sebagai Timbalan Pengerusi Perhubungan negeri.

Selain itu, calon wakil rakyat tersebut tidak pernah lari dari asas perjuangan serta seorang yang mengutamakan kerja.

“Walaupun begitu, tidak kiralah siapa yang akan dipilih nanti, harapan kami agar wakil rakyat akan bekerja keras dan membantu penduduk tanpa mengira agama, bangsa serta dapat melakukan pengorbanan demi kemajuan kawasan ini,” katanya.

http://greenboc.blogspot.com/

 
Load Counter